De jaarlijkse chocoladeletteractie van JCI 't Nieuwe Diep heeft dit jaar een recordaantal van 2288 verkochte letters opgeleverd. Dankzij deze succesvolle actie konden bijna 300 kinderen in Den Helder en Julianadorp worden verblijd met een compleet sinterklaaspakket.
De actie, in samenwerking met Bakkerij Dunselman en de Helderse Uitdaging, richt zich op gezinnen die door financiële beperkingen geen sinterklaasviering kunnen organiseren. De pakketten bevatten een cadeaubon van Intertoys, sinterklaassnoepgoed en toegangskaartjes voor lokale activiteiten zoals het Reddingsmuseum en het zwembad.
Barry Dunselman, eigenaar van Bakkerij Dunselman, is blij met de bijdrage van de ambachtelijke chocoladeletters aan een mooie sinterklaasbeleving voor de kinderen.
De Helderse Uitdaging zorgde voor een extra feestelijke invulling van de pakketten met hulp van het Univé Buurtfonds. Jazz Riet, manager van de Helderse Uitdaging, benadrukt de betrokkenheid van ondernemers bij dit initiatief als hartverwarmend.
De distributie van de pakketten verliep via maatschappelijke organisaties zoals Mee & de Wering, Humanitas en Stichting Present. Frank Jongerius van JCI 't Nieuwe Diep uit zijn trots over het bezorgen van een onvergetelijke pakjesavond aan veel kinderen dit jaar en kijkt uit naar een nog grotere impact volgend jaar.